تبلیغات موثر در مطبوعات

شما با توجه به کسب و کاری که دارید مسلما به روش های مختلف برای تبلیغات نیاز دارید، یکی از روش های تبلیغاتی که شما می تونید استفاده کنید درج آگهی تبلیغاتی در مجلات و روزنامه هاست. روشی که از گذشته استفاده شده و حتی امروزه با وجود روش های جدیدتری برای تبلیغات هنوز کاربرد زیادی دارد.

چند نکته  را برای این که تبلیغات شما در مطبوعات موثر باشد باید در نظر بگیرید.

1.       انتخاب صفحه و جای چاپ آگهی و کادربندی آگهی شما در روزنامه اهمیت بالایی دارد.

2.       روایی و در عین حال متانت و استحکام متن مورد توجه خوانندگان قرار می گیرد.

3.       از به کار بردن عناوینی از قبیل “توجه کنید”، “ما به شما مژده می دهیم” و که جملاتی تکراری و توهین آمیز هستند جدا خودداری کنید.

4.       در تنظیم همه ی آگهی ها این نکته باید مورد توجه قرار بگیرد که مخاطبین مورد امر و نهی قرار نگیرند و احساس کنند فقط مطلبی را محترمانه به اطلاعشان رسانیده اید.

5.       دفعات کم چاپ آگهی احیانا موجب فراموشی خوانندگان و کم اعتنایی آن ها می شود.

6.       تکرار و مداومت در چاپ مرتب و هرروزه یک آگهی باعث دلزدگی و خستگی و گاه عصبانیت مخاطبین می شود به طوری که نتیجه ی عکس و منفی را در بر خواهد داشت.

7.       تزئین آگهی با کاریکاتورهای مضحک و کودکانه در اکثر موارد ضایع کننده ی اثر مطلوب در اذهان عمومی است، اما مزین نموندن آن با خطوط و علامات هنری وزین به آن صلابت و وقار می دهد.

8.       در اکثر آگهی ها اقتضا می کند که جمله ای به صورت شعار اصلی و پیام ثابت منظور گردد. در انتخاب این پیام کوتاه باید نهایت خوش سلیقگی و هنرمندی به کار رود.

9.       مجله یا روزنامه ای را انتخاب کنید که متناسب با موضوع آگهی باشد، بعضی از مجلات تخصصی برای انواعی از کالاها برای درج آگهی تجاری بیشتر مناسب است.