گرافيك در مطبوعات

گرافيك مطبوعاتي در محدوده اي فعاليت مي كند كه موضوع فروش برايش بسيا ر مهم است. ما اين ويژگي را در مورد بروشور و پوستر و طرحهاي بسته بندي نمي ببينيم. بنابراين فروش، مسائل ديگر را دربر مي گيرد كه مقبوليت از آن جمله است.

وقتي شما با يك پوستر برخورد مي كنيد، يا آن را مي پسنديد يا نه، تأثير و تأثرات و ميزان مقبوليت آن را به راحتي نمي توان  تخمين زد.كالايي يا به فروش مي رسد يا نه ولي اگر مجله اي به فروش نرسد، شماره هاي بعدي آن را نيز زير سؤ ال مي برد، خوانندگان خود را از دست مي دهد و بنيان اقتصادي نا استواري بدست مي آورد. بنابراين تداوم حضور اثر و عادت به آن و در انتظار ماندن، يعن ي عامل زمان نيز از ويژگيهاي ديگر گرافيك مطبوعاتي است. پس مي بينيم كه گرافيك مطبوعاتي ویژگيهاي ديگر گرافيك مطبوعاتي است. پس مي بينيم كه گرافيك مطبوعاتي ويژگيهاي قابل تأملي دارد. در آغاز كار مي توان مطبوعات فني و غير فني را از هم جدا كرد.

خوانندگان مطبوعات فني، افرادي جدي تر هستند. براي نمونه، مجله ساختمان مورد استفاده مهندسان ساختمان يا كساني است كه مستقيماً در جريان ساخت مسكن قرار دارند. ايستادگي و استواري جزو خصلت اين گونه مطبوعات است. طراح يك چنين مجله اي در تنظيم ستونهاي صفحات خود كه برعكس يك نشريه فكا هي نبايد از فرم هاي سخت محاسبه شده و دقيق استفاده كند. هم آهنگي تصوير و نوشته، زيبايي را بوجود مي آورد.

گرافيك مطبوعاتي بايد ماهوي و صوري باشد. پرداختن صرف به تصوير زيبا بي آنكه به محتوا و ارزش روان شناسانه آن توجه شود در قالب گرافيك مطبوعاتي قرار نمي گيرد. هارموني بين فرم و كلام است كه مي تواند خواننده را مجذوب كند و نشريه مقبول او واقع شود.