روزنامه رسانه‌ای است که اطلاعات را روزانه و بهنگام در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. ورود روزنامه‌های رنگی به عرصه مطبوعات، نوید بزرگی برای شرکتهایی بود ه از روزنامه، به عنوان رسانه عمده تبلیغی خود استفاده می‌کنند. امکان عرضه تبلیغ، آن هم با استفاده از طرحها و رنگهای مختلف رفته رفته روزنامه را به عنوان یک ابزار قدرتمند تبلیغی تبدیل کرده است.

 مزایای تبلیغ در روزنامه:

1. انعطاف بیشتر در تغییر پیام و منطقه هدف

2. بهنگام بودن به خاطر چاپ روزانه

3. پوشش مطلوب بازار محلی به خاطر استقبال گسترده مردم از این رسانه

4. برخورداری از مقبولیت محلی و منطقه‌ای

5. ارزان بودن هزینه چاپ هر آگهی نسبت به سایر رسانه های تبلیغاتی