اتوبوسرانی

مدت زمانی است که نمای ترافیک های شهری در شهر های بزرگ کشور اندکی متفاوت و ملون تر شده است و این به لطف رنگ آمیزی های متنوع بر روی اتوبوس های شرکت واحد است که کار تبلیغات بر روی وسایل حمل و نقل را شروع کرده اند. شاید هر یک از ما که در خیابان با هر وسیله ای تردد می کنیم با این تصاویر و رنگ آمیزی های زیبا روبرو شده باشیم . همین تنوع بصری می تواندکسانی که سوار بر این اتوبوس ها نیستند را، ترغیب به سوار شدن بکند و احتمالا برای شما هم پیش آمده که از بین این تصاویر و ترکیب رنگ ها یکی را بیشتر پسندیده باشید و دلتان خواسته باشد که سوار آنها بشوید.

 

تعرفه تبلیغات بدنه اتوبوس های عادی

محوطه اتوبوس ها و وسایل نقلیه دیگر اعم از مترو، وسایل نقلیه شخصی و... بخشی از تبلیغات محیطی است که در ارتباط نزدیک با مخاطبان است و شامل تمامی اقشار می شود. تبلیغات در این محوطه ها خلاقیتی نامحدود را می طلبد . این رسانه را می توان بیلبورد های سیاری در نظر گرفت که علاوه بر داشتن ویژگی بیلبورد های ثابت ویژگی های منحصر بفرد دیگری نیز دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1.
توجه بیننده را جلب و زیبایی شناختی بصری مخاطب را تحریک می کند

2. مخاطبان تنها استفاده کنندگان از این وسایل نیستند بلکه تمامی افرادی که در محوطه شهر به هر دلیل و با هر وسیله ای رفت و آمد می کنند را شامل می شود

3. ارتباط مستقیم و نزدیک با مخاطب دارد و او را ترغیب می کند تا آشنایی بیشتری با برند پیدا کند.

4. در ارتباط بین مشتری و برند، این برند است که در ایجاد ارتباط و ارائه خدمات به مشتریان پیشقدم شده. پس یک گام جلوتر از مخاطبان و حتی برندهای دیگر است، و باید امیدوار بود که فریاد او در همهمه های شهری می تواند رساتر از فریادهای دیگر در ذهن و روح مخاطب تاثیر بگذارد.
5.
کم هزینه بودن این نوع تبلیغات با بازدهی بالا به لحاظ ایجاد ارتباط موثر و پایدار با مخاطب.

6. این روش کاملا مشتری محور است و در آن بر روحیات و علایق احتمالی مخاطبان و عنصر جذابیت که اصلی اساسی است تاکید می شود.

7. ارتفاعی که این وسایل نقلیه دارند این امکان را میدهد که تا شعاع زیادی رویت شوند. این نوع تبلیغات در ایران به صورت علمی و خلاقانه کاملا تثبیت نشده و هنوز چشم های خسته عابران و یا مسافران درون خودروها در جستجوی یک نوع تنوع بصری جدید است. این در حالیست که صاحبان آگهی در ایران هنوز در پی تبلیغات سود محور و سنتی هستند که نه تنها پر هزینه است بلکه در آن به مشتریان و سلایقشان کمتر توجه می شود و حتی گاه برایشان آزار دهنده نیز می شود. امروزه تبلیغات خلاقانه و آگاه است که می تواند در جدال بر سر تصاحب گوش، چشم و یا قسمتی از وقت مخاطبان؛ آگهی سازان را به پیروزی برساند.

این جدالی است که حتی یک تبلیغات چی با وجدان هم خواسته یا ناخواسته در آن درگیر است و حالا با بی اعتنا شدن تدریجی مردم به آگهی هایی که گاه به صورت دلزدگی یا حتی فرار کردن خود را نشان می دهد، برنده شدن در این جدال به یک کار شاق تبدیل شده است. روی آوردن به سلاح ها و تاکتیک های جدید می تواند برگ برنده تبلیغات چی خلاق باشد. کاری که شاید هزینه های گزاف در روش های سنتی تبلبغات نتواند چنین بازخوردی را ایجاد کند.


تعرفه قيمت پايه ( هزار تومان) قيمت يك دستگاه / يك ماه

تعداد دستگاه

3 ماه

6 ماه

12 ماه

20

2300

2185

2070

50

2200

2100

1980

100

1950

1850

1755

200

1610

1529

1449

 

فرمول محاسبه: مبلغ قرارداد= تعداد دستگاه * تعدادماه * قيمت پايه

تعداد دستگاه

3 ماه

6 ماه

12 ماه

20

2300

2185

2070

50

2200

2100

1980

100

1950

1850

1755

مثال: تعداد (50 عدد) * تعدادماه (6 ماه)* قيمت پايه (2.100.000 تومان) = 630.000.000 تومان