تاکسیرانی
در دنیا شاهد به کارگیری رسانه های خلاق و جذاب هستیم که قواعد و اصول مرسوم بازاریابی و تبلیغات را در هم شکسته و فضایی متفاوت را رقم زده اند. این شیوه که بدان بازاریابی چریکی اطلاق می شود به دلیل برخی موانع و محدودیت ها در قوانین و مقررات تبلیغات، فقر ایده، ارزشگذاری پائین به این نوع از رسانه، کمتر در کشورمان مورد توجه قرار گرفته است. البته در چند وقت اخیر برخی موسسات و بانک ها در این حوزه فعالیت های جدیدی را تجربه کرده اند.
از چند روز آینده شاهد نوع جدیدی از رسانه تبلیغاتی خواهیم بود و آن تبلیغات بر روی بدنه و سقف تاکسی های شهری است. تابلوهای روی سقف تاکسی ها از نوع Back light بوده و در شب نیز در معرض دید قرار دارد. البته قرار است این طرح به صورت پایلوت و در برخی از نقاط شهر تهران اجرا شود تا ضمن تبلیغات، منبع درآمدی برای رانندگان ایجاد نماید.
1. هزینه تبلیغ بر روی پانل هر تاكسی برای یك ماه 700.000 تومان است.
2. حداقل تعداد تاكسی برای هر قرارداد 300 دستگاه و حداقل زمان 3 ماه است.
3. به ازای هر 100 دستگاه تاكسی اضافه برای هر سه ماه، 5 دستكاه تاكسی به حجم قرارداد اضافه میشود.
4. به ازای هر سه ماه اضافه، 5 دستكاه تاكسی به حجم قرارداد اضافه میشود.
5. حداقل زمان تعویض برچسب های تبلیغاتی 3 ماه است.
6. آگهیهای خارجی شامل 30% افزایش تعرفه و آگهی های تحت لیسانس شامل 10% افزایش تعرفه خواهند بود.
7. 4% مالیات ارزش بر افزوده به تعرفه فوق اضافه میشود
8. هزینه طراحی و چاپ بر عهده صاحب آگهی میباشد.
9. 30% مبلغ قرارداد در زمان شروع قرارداد و مابقی در اقساط مساوی در طول مدت قرارداد دریافت میشود.