ارسال پیامک انبوه 

امروزه، تبليغات در بازاریابی از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. در هر سياست اقتصادي، تبليغات نقش مهمی را ايفا و تفکر خاصی را القاء مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. یکی از این روش های جدید، تبلیغات به وسیله خدمات پیام کوتاه (پیامک) است. بازاریابی به وسیله پیامک فرصت های زیادی را برای شرکت های مختلف در زمینه تبلیغات تجاری به وجود آورده است. براساس آمار انجمن GMS کاربران تلفن همراه در هر ماه بیش از ده میلیارد پیامک ارسال می کنند که باعث شده است پیامک  به رایج ترین خدمات دنیای موبایل تبدیل شود.

عوامل موفقیت بازاریابی به وسیله پیامک

تعدادی از محققان آکادمیک تلاش کرده اند تا موفقیت یا پذیرش آگهی های پیامک، کاربردهای بازاریابی به وسیله تلفن همراه، بازاریابی مستقیم و با کسب اجازه را مورد بررسی قرار دهند.