تاریخچه تبلیغات تلویزیونی

نخستین آگهی تلویزیونی به تاریخ اول جولای 1941 در ایالات متحده به روی آنتن رفت که برای آن شرکت بلووا واچ (Bulova Watch) به شبکه NBC شهر نیویورک، وابسته به WNBT (امروزه WNBC) برای در اختیار داشتن آنتن به مدت 20 ثانیه پیش از آغاز یک مسابقه بیسبال بین دو تیم بروکلین داگرز (Brooklyn Dodgers) و فیلادلفیا فیلیز (Philadelphia Phillies) هزینه­ای برابر 9 دلار پرداخت کرد. این آگهی بسیار ساده، نام شرکت بلووا واچ (Bulova Watch) را بر روی نقشه ای از ایالات متحده آمریکا نشان می داد؛ در حالیکه گفتار متن شعار شرکت را بیان می کرد: «آمریکا خودشو با بلووا تنظیم می کنه!»

امروزه اکثریت گسترده ای از آگهی های تلویزیونی از پیام های کوتاه تبلیغی تشکیل شده اند که در بازه ای از آگهی های کوتاه چند ثانیه ای تا آگهی های بلند چند دقیقه ای (و همین طور برنامه های بلند اطلاع رسانی) می گنجند. تبلیغاتی از این دست در این سالها برای فروش هر نوع کالایی که تصور شود، از محصولات خانگی و انواع کالاها و خدمات گرفته تا مبارزات انتخاباتی به کار بسته شده است. تاثیر آگهی های تلویزیونی بر گروه بینندگان بسیار موفق و چنان فراگیر و نافذ بوده است که این ناممکن به نظر می رسد که سیاست مداران بتوانند در یک رقابت انتخاباتی، در ایالات متحده، بدون بهره گیری از آگهی های تلویزیونی به پیروزی دست یابند.